9 september 2014

Nordiska gudinnor - Vardagsmagi för dagens kvinnor - i nytryck


Nordiska gudinnor - Vardagsmagi för dagens kvinnor, finns i nytryck sen en tid tillbaka. Det är jag stolt över, och det är säkert gudinnorna också. Förlaget Livsströmmen håller på att avveckla utskick direkt från förlaget. Utmärkt pris och snabb leverans finns på till exempel Adlibris.
























Presentationstext från förlaget:
Detta är en praktisk, inspirerande och stärkande handbok för dem som vill ta sig ur de trånga kvinnoroller vi fortfarande uppfostras i. Den nordiska häxan Sofia Axelsson tar oss med på en spännande färd, genom tid och rum, i den mångdimensionella Väven. Genom nordiskt inspirerad häxkonst, med magiska övningar, naturnära ceremonier och livfulla sagor, öppnas portar till de krafter som finns tillgängliga för oss alla. Vi möter Freja, Idun, Hel, Skade och många andra gudinnliga förebilder, som ger oss modet att skala av det vi inte längre behöver och väcka det vi vill väcka.


God läsning!
Sofia Axelsson

3 kommentarer:

Asynja sa...

Jag har den här boken och har planerat att publicera en recension på min blogg så småningom. (Jag har läst många böcker jag vill recensera och har en del att skriva ikapp.)
Just nu vill jag bara säga att jag tyckte mycket bra om den.
Jag hoppas att du kommer att ge ut runskolan i bokform också! :)

Sofia sa...

Hej Asynja! Mycket roligt att höra. Ge mig gärna en kommentar när du gjort det. Man ska inte läsa resentioner på sitt eget arbete sägs det. Men jag tycker det är kul, och nyttigt. Det blir ganska så snart en version av Runskolan i bokform. Eller snarare en bok om runor som fötts ut runskolan. Texten är helt ny. Imorgon ska jag publicera lite om den - så håll utkik. Allt gott! Sofia

Sofia sa...

Det stavas för övrigt 'recension' , skriver jag nu till mig själv. Ibland går det lite för snabbt ... Sofia