8 februari 2009

Leende, Lysande LejonMåne

I natt drömde jag att jag var i ett rum fyllt med spindelväv och många spindlar i olika storlekar. Vissa spindlar ramlade ner för min nacke och några bet mig. Jag blev alltmer stressad och försökte ta mig ur rummet. Då får jag syn på ett sovande lejon som såg underbart nöjd ut. Han log faktiskt i sömnen. Den här leeden, nöjda varelsen är vad denna Fullmåne får stå för i min värld.
Det är Fullmåne i Lejonets tecken. Det är den energi jag behöver när ödet spinner många trådar, och nornorna försöker fånga min uppmärksamhet på många områden i mitt liv.
Jag har själv månen i Lejonet. Från ett medelmåttigt intresse, har jag alltmer börjat titta närmare på de astrologiska tecknens verkan. Just tecknen i fullmåne är särskilt intressant då jag gillar att arbeta med månens cykler. De ger en extra dimention till Hennes växande och avtagande (rekommenderar Mind Light av Silver Raven Wolf, för mer inspiration).
Fullmånen i februari är på måndagen - Månens egen dag. En dag tidigt har jag haft en ceremoni tillsammans med en kompis och fokuserat på delar av Lejonets egenskaper. Lite extra eld fick vi av att lägga ceremonin på Sunnas dag. Fullmånen bidrog med sina skinande, helande, klarögda energier. Den som vill arbeta med Lejonets magi under fullmånen kan fokusera på:
mod, framgång, välgång, humor, hjärtat i centrum, att vara postitiv, ledarskap, karisma, vänlighet, självförtroende och generositet.
Mer om detta månvarvs Fullmåne finns att läsa i Månsystrars klan.

Inga kommentarer: