11 augusti 2008

Augusti är en Fest

Hemkommen från Storfamiljen, med kanotfärd, skratt, lite gräl, och massor av kräftor. Familj är något att vara tacksam för.
Jag har spenderat dagen med att kommunicera med vänner på olika sätt. Vänner är något att vara tacksam för.
Det är sol ute och den där stilla väntan med gyllene övertoner som nästan bara uppstår i Augusti månad. Tidsskiftningar är något att vara tacksam för.
Jag har ätit på serveringen i Parken, och rabatterna har aldrig varit så vackra som när jag gick hem därifrån. På vägen hem handlade jag ekologisk, god mat. Tillgångar, föda, människlig innovation, människa och natur i samklang är flera saker att vara tacksam för.
Om en vecka börjar min praktik där akut psykiskt sjuka människor är vardag. Jag är nervös, pirrig och ser fram emot det med mild fasa. Utmaningar är något att vara tacksam för.
På gården torkar skinnet som jag och pappa jobbat med i veckan, och med lite tur blir det så småningom en trumma. Kreativitet är något att vara tacksam över.
Snart ska jag göra sambo sällskap i vardagsrummet och slappa mig fram genom kvällen. Att få vila är något att vara tacksam över.
Sen ska jag sova och drömma. Att ha en säng, tak överhuvudet, vara trygg och få vara i skymningslandet. Det är också något att vara tacksam över.

Inga kommentarer: