9 december 2008

Kattiga Älskade Vänner

I och med kattfamiljen går jag in på mer familjärt område. För med all respekt och beundran för hundfamiljens medlemmar har de aldrig tassat rakt in i mitt hjärta, eller arbetat direkt med mig. Det har därmot medlemmar ur kattfamiljen, både i den verkliga och den astrala verkligheten.
Katten är en gammal Gudinneföljeslagare. Tillsammans med Vargen, Ugglan, Fladdermusen och Ormen har Hon följt Gudinnan, liksom hennes arbetare genom sekler och sekler. Vare sig dessa arbetare kallat sig prästinnor eller häxor, exorsister eller helare.
Bilden av den galna, ensamma, gamla kvinnan i huset med massor av katter är i högsta grad levande och skrämmer många. Det är naturligtvis en bild av Haggan som är menad vara avskräckande för fina flickor och ömma mödrar. Personligen tycker jag att det är en perfekt pensioneringsplan. Lägg till en god flaska konjak och mörka cigariller och jag är där vid åttio.
Kattens egenskaper som Drömdjur eller Kraftdjur inkluderar självständighet, magi, att kunna se i mörker, sensualism, att se andar och att veta när man ska slåss eller fly. Katten är även en stark beskyddare.

(the Swamp King av Julieanne Aubry)

Inga kommentarer: