15 oktober 2009

Morgonstund har ...

Alla nyhedningar försöker hitta en sfär att leva där den så kallade vanliga världens värderingar och krav inte når oss. För mig är detta något jag utvecklar hela tiden, så att jag kan skapa denna sfär, men fortfarande hålla balansen och vara närvarande överallt jag är.
Det är - har jag märkt alltmer - de små detaljerna som gör det.
Jag tycker om att lyssna på radio på morgonen då jag stiger upp efter att ha sovit jour. Jag tycker om att höra intressanta röster prata om intressanta saker. Men radioprogrammen är inte alltid sunda för själen, och alltför mycket nyheter gör oss grå.
Häromdagen blev jag tipsad om underbara T. Thorne Coyle och hennes podcasts som går att ladda ner. Så nu lyssnar jag på inspelniingar om elementen och andligt arbete under morgonstunden på jobbet. Ett perfekt sätt att börja dagen. Allra mest tycker jag om Episode 20 Water. Här finns Thorns Elemental castings:
http://www.thorncoyle.com/offerings.html
Tipset kom från Spindelmor på det utmärkta Gudinneforumet Komposten.
Ännu ett sätt att bredda sin magiska dimension i vardagen.

Inga kommentarer: