12 september 2011

Camelot i våra hjärtan

Är lite förvånad över att jag sväljer Camelot serien 2011 med hull och hår redan efter att ha sett ett avsnitt. Här finns ingen gråskäggig Merlin, Morgaine är klassiskt ond och skådespelarna är alltför snygga för sitt eget bästa. Men här finns intensitet, inspirerande design, landskapen i våra hjärtan och ett finurligt användande av Camelot-mytologin. Det här blir en av höstens mysstunds serier.
Mer info. finns här på IMBD.

(Bilden - svenskättade bedövande vackra Eva Green som Morgaine)


2 kommentarer:

Tina sa...

Synd jag missade att denna serie skulle vara!! Eller snarare, jag har sett den som trailer på tv, men ändå missat att den skulle gå på TV just ikväll av ngn anledning.

Har du sett serien Merlin, och vad tycker du om den då i så fall? Kramar

Sofia sa...

Se till att köpa in den eller ladda ner den. Väl värd att se - jag knäckte en hel säsong på en vecka :)
Merlin har jag av någon anledning aldrig riktigt fastnat för. Jag är en barnslig människa men det var lite för mycket ungdomsserie för mig personligen. Som allt annat en smaksak.