19 januari 2010

Flyter iväg och börjar om till toner

Tack o lov för nya uppfinningar, när man har lite skralt i kassan, men stora behov av - för mig - ny och fräsch musik. Lyssnar på Spotify; njuter, dansar och tränar till:

albumen: Faery archive vol. I av och med High priestess och Song of the sea av och med Sharon Knight, liksom Knight and the Pandemons album Tempel of dreams live.

Lyssnar vidare på soundtrack till Where the wild things are med Karen O bl a. särskilt gladgörande All is love och lätt hypnotiska Where the wild things are. Yogar en stund till vackra Avatar soundtracket. Plockar ihop mig och samlar mod till Dead man's chest.

Glöm inte musiken. Glöm inte musiken. Glöm inte musiken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar musik och tackar för tipset... är inte spotifyare ännu men kanske...

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att man har gjort en film av min barndoms älsklingsbok... Ska jag se den eller inte ...börjar med att lyssna på Soundtrack!

Willenda

Anonym sa...

Sharon Knight - vilket hår!!!!

W

Sofia sa...

Nu är det inte min barndomsbok, men det jag sett från filmen ser helt fantastiskt ut. Ser mycket fram emot att se den ... förhoppningsvis ska du inte behöva oroa dig.