23 januari 2010

Stjärnor Syns Bättre

Stjärnor syns bättre i mörkret. I natten ljuset jag följer.
Tassar tyst över vita ängar.
Tassar tyst på bar mark under trädens täta kronor.
Tyst, tyst i natten.
Det ligger ett hjärta intill stigen; under trädets rötter pulserar det
- lyser grönt som sol genom löven, eller din kärlek i dess tystaste stunder.

Stjärnor syns bättre i mörkret. Liksom stora hjärtan - starka, bultande.
Var inte rädd. Det här kan dom aldrig förstöra.
För det här kan dom aldrig nå.
Det är ditt och mitt, och allas sköna

Tassar tyst, tyst genom natten.
pulserande ljus flackar över mitt ansikte
grön puls reflekteras i min svans

Jag känner dig, jag känner dig
precis nu, när du är långt bort
Var inte rädd, var inte rädd
det här kan dom aldrig förstöra,
det här kan dom aldrig nå

Det är ditt och mitt, all världens sköna
våga dig ut i mörkret, stjärnor syns bättre
i tystnaden den gröna

Inga kommentarer: