14 juni 2010

Ran talar

Ran säger:

Idag badar så många i havet och det är så skönt. Jag älskar att vara i kropp - det är bra för mig, jag blir stark och får form.
Jag är några tusen år gammal som Ran, innan dess hette jag något annat, och innan dess hade jag ännu ett namn. Jag fick mitt första namn och min första form av dem som kom hit först.Dom gav mig kropp. Innan dess var jag bara vatten: kall och mörk. Att ha kropp är underbart, att ha ett namn och ett själv.
Bada i mig, låt mig leva i dig. Tänk på mig när du är vid havet och i havet. För det jag får renar jag dig, får dina känslor att strömma, öppnar flödet för vätskor och erotism. Detta är utbyte mellan människa och gudinna, mellan element och varelse. Genom utbyte blir vi mer än vi var. Det är enkelt. Det är njutningsfullt.

Inga kommentarer: