15 mars 2011

Revolutionen kommer ...

- Revolutionen kommer ledas av en tolvårig flicka, står det i min We'moon kalender. Jag tror det är sant. Jag tror att det är precis så förutsättningslösa, kloka, sårbara och modiga vi måste vara. Och ibland helt enkelt bara säga:
- Äsch, åt alla dumheter och istället klättra upp i ett träd, rida iväg på vår ponny eller helt enkelt dra upp knäna mot magen och vänta tills det lägger sig.

För unga flickor är fulla av allvar inför livet. De har inte tid med finter, spel och vuxendumheter. Jag älskar flickan i Rebekka Karijords video. Hon tittar och är. Det är allt hon behöver göra.

Våren är här. Hylla rebellen, flickorna inombords och älvorna runt oss. Livets vidunderliga allvar i tolvåriga kroppar.

3 kommentarer:

Willenda sa...

Mmmmmm jag gillar Rebecka också. MEn texten till denna är hemsk... i´m gonna take my fear and wear it like a crown,,,,,

Sofia sa...

jag tycker texten är jättevacker - för mig handlar den om att våga möta sin rädsla och omvandla den. Kanske är det någon slags övertolkning - men jag väljer den ändå - jag vet dom gånger jag verkligen gjort saker fast jag varit skiträdd och helt enkelt tagit rädslan i famnen och burit den rakt igenom alltihop (take my fear and wear it like a crown) så har världen verkligen förändrat sig. Blivit knivskarpt levande ... vårrevolution i hjärtat

det finns en enorm förvandlade kraft i det - att bära sin rädsla tydligt tills den försvinner

Anna sa...

Jag har fått en ny sångfavorit =) Tack!