12 oktober 2010

Så indoktrinerar man befolkningen, eller Så säger dom att feminismen inte behövs längre

Titta på den här och tänk en stund över hur mycket vi påverkas av att kvinnor i alla dessa filmer vi ser så sällan har någon identitet och något att säga varandra som inte rör deras relation till män. Fundera över vad det gör med oss, med vår förmåga till vänskap, vad det säger våra döttrar ... bland mycket annat man kan fundera över.



och tack Elin för tipset. Nu ska jag fortsätta min quest för märkliga, otypiska filmer som inte borde vara varken märkliga eller otypiska. Men den konventionella nöjesindustrin är helt enkelt bara dödsångestkonservativ och helt enkelt ... helt enkelt ... skittråkig.

1 kommentar:

Elin Hejll sa...

Ja, varsågod och jag tackar min kompis Elin J för tipset! Helt otroligt! Jag har nu tittat på flera av videorna som samma kvinna gjort och lagt upp på youtube och jag rekommenderar dem också. Kram