10 september 2014

Nordiska gudinnor och Vilda runor


Nordiska gudinnor - VarDagsmagi för dagen kvinnor finns i nytryck sen en tid tillbaka.

Samtidigt arbetar jag med illustrationer till nästa bok: Vilda runor - magiska tecken i VarDagen. Det var länge sen jag bytte skrivredskapen mot tecknarredskapen och det är riktigt kul. Inspirerat av nordiska hällristningar och europeiska grottmålningar tecknas det vilt och ohejdat. Med resultatet att det ligger bilder över hela röda rummet där jag bor, inklusive på tvättställningen (där tvätten inte tagits ner än).

Det är något med skapandet. Kanske framför allt det skapande som inte är det man är mest bekant med, som lockar fram en pirrig känsla av att vilja skapa än mer. Plötsligt är det dags att plocka fram de texter jag skrev under min resa i Mexiko. Se vad som kom fram med hjälp av havsvågor och strandpromenader. Redigera och uppdatera. Se över om jag har sagt det jag vill säga. Om något behöver tas bort eller läggas till.


Skapandet fortsätter. Det är rätt tid. Skördetid. Att vårda, plocka och bestämma vad som ska tillredas.


2 kommentarer:

tina sa...

Milda gudinna vad härligt. Ser fram emot boken med stor nyfikenhet. :))

Sofia sa...

Ha! Få saker är så bra som nyfikenhet ... ;)