19 mars 2009

Vårdagjämning



Till helgen ska jag fira in Vårdagjämningen med häxorna i Månsystrars klan. Det blir rosa tårta i flera lager och tyllkjol. Det blir också en mer allvarlig not med att lägga av sig vinterkappan samtidigt som man lägger av sig personliga drag och sår som man för länge sedan är klar med.
Det pratas också om sejd och jag kan känna hur jag darrar till inombords av den möjligheten. Vi får se vad mer helgen bjuder på. När våren dansas in ska man nog inte planera för mycket, utan lämna öppet för överraskningar. Det landsortsförvisade barnet i mig ser framför allt fram emot att få vara utomhus och andas frisk luft.
Med viss inskränkning på sömnen har jag fått klart Idunkapitlet. Det passar bra i tiden och jag känner för att fira. Vårskriket byggs upp och byggs upp. En-klok-en sa en gång att om man vill förbli centrerad ska man se till att vara ett med naturens rytmer. Det är nog därför jag är centrerad fast jag är lite trött i ögat. Det känns som om jag är vår.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er en härlig vårdagjämning !

"Skogsfrun springer i natten, hon springer tillsammans med skogskatten , hon springer och sår för nu är det vår. Skogsfrun springer i natten."

Saknar dig älskade syster, vill höra dig sjunga din sång!!!!!

Sjung, dansa, trumma, skratta, skrik, vråla, älska & lek med nattens drottning....

Kram Malin

Sofia sa...

Hej min Vilda!

Vad bra att du påminde mig om sången, för det ärju nu det är dags. Tänkte på dig idag, kände du det månntro? Vill kolla upp ny tid för trumbyggande. Du och jag ;)

en riktigt härlig vårdagjämning till dig! och andra systrar som läser ;)

Anonym sa...

Ha det bra på vårdagjämning!

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt vacker vårdagjämning! Hoppas solen skiner lika vackert på er som den gör här!

Anonym sa...

Glömde säga att jag läser dina texter och tycker om dem alla (som du vet) men texten om Idun tyckte jag mycket, Mycket, MYCKET om! Du blir bara bättre och bättre och har en vansinnigt utvecklad förmåga att tolka Gudinnorna!Tack!

Sofia sa...

Detsamma Lisa, och du också Ingrid!

Det betyder världen för mig att få hälsningar och positiva utrop.

stora kramar

S