19 december 2009

Året som gått


Vintersolståndet närmar sig med stormsteg, och sinnet rör sig både i marginalerna på året som är på ingång, liksom över året som gått. Häromdagen tyckte jag att allt gick så långsamt, att jag var så långsam. Sen började jag fundera på vad som hänt de senaste året och insåg att det var en hel del:
Jag har avslutat en tvåårig utbildning inom Socialpsykiatri.
Jag har utvecklat ett häxsamarbete som kommer att ligga grund för cirklar och ceremonier år framöver.
Jag har flyttat till ett hem att trivas i, skapa i och växa i.
Jag har skrivit en halv bok och många dikter, blogginlägg och mindre texter.
Jag har firat tioårsjubileum med min sambo - i Indien av alla ställen.
Ja, jag har ju också varit i Indien. En spännande, märklig och intensiv resa som satte spår i huden.

Alla dessa detaljer: Spindelliljor och röd trollslända

En resekamrat - My personal Jesus

En resekamrat till - Min vackra storasyster

Korparna flyger även i Himalayas berg

Inga kommentarer: