19 juli 2010

Häxsystrar

Med mina häxsystrar flyger jag till månen och tillbaka.
Ibland är vi nära - ibland släpper vi varandra lösa på oändliga äventyr. Ibland firar vi livet nära nära, ibland får vi höra talas om varandras äventyr.
Men dom är mina - mina systrar - häxor av första, andra och bästa graden. Jag är stolt medvandrerska, medspringare, medsejdare, medförvandlare, med - människa.
Mina systrar är stolta och sköra, fantasifulla och envisa - gör sig mindre än dom är - men jag tjatar. Det är min roll och jag bär den så gärna:
Du är fantastisk, du är fabulös, du är en riktig häxa (den finaste komplimang jag kan ge).
Med mina systrar flyger jag till månen och tillbaka. Liksom till stjärnorna, underjorden, omvandlingssfären, trädtopparna och vilomärgen.
Jag är stolt, stolt och åter stolt. Faktiskt måste jag vara en riktigt bra en: som har dessa systrar omkring dig (om du vill lära känna någon - se vilka vänner hon har). Faktiskt måste jag vara alldeles fantastisk och fabulös. Med tanke på hur Dom Är.
Med mina häxsystrar - tur och retur, till månen och tillbaks.

1 kommentar:

Elin Hejll sa...

Ja visst är du fabulös! Underbar! Fantastisk! Fylld av Gudinnan!