11 juli 2010

Sanna färger

En lång men stilla dag med monotona arbetsuppgifter. En dag att lägga till "sådär-listan"? Inte alls. Alla stunder kan utnyttjas på ett bra sätt om man tillåter sig.
Vi har alla lärare, krafter som arbetar med oss och villigt lär ut om vi frågar. Namn och form på dessa lärare kan skifta - men alla som arbetar med magi har för det mesta gott om hjälp. Så varför betala massor av pengar och ta genvägen genom någon annan när allt vi behöver göra att fråga och öppna oss för svaret.
Det är min fulla övertygelse att universum är uppbyggt av toner och färger. Allt är symfoni, matematik och målartavla. Idag har jag fått lära mig om färger. Inte bara den vanliga färgläran, utan vilka färger som är mina och hur jag kan väva samman dem med mitt horoskop, med personlig numerologi, jag till och med tarot. En alldeles vanlig dag har jag förstått mig själv mycket bättre, lärt mig mycket konkret hur jag kan förändra allt från hälsa, till humör, till öde genom färger. Att klä sig från topp till tå i en särskild färg är ett enkelt sätt att väcka denna färg i auran liksom det chakra färgen tillhör. Att klä sig i sina egna färger gör dig mer till dig själv, det vill säga sannare och tydligare - även för andra.
Jag har blivit lotsat genom magin i violett, energin i orange, den vita färgens förmåga bland mycket annat. En regnbågsvandring helt enkelt. Men min alldeles egen regnbåge.
Jag tänker på vad en ingående, personlig rådgivning skulle ha kostat mig. Och hur lätt det är att dela in tiden i tråkigt jobb och spännande jobb eller fritid. Men jag vare sig behöver betala pengar eller ha tråkigt på jobbet om jag bestämmer mig.
Nu ska jag lyssna vidare. Det finns mycket mer att lära. Och många röster villiga att viska i mitt öra. Jag hörde något om skogsgrön, och om turkos ...

Inga kommentarer: