11 april 2014

Bloggen Häxdansen sen juli 2008 - dags att snurra ännu ett varv


Bloggen Häxdansen startade i juli 2008 och har sen dess generarat mer än 500 inlägg om häxkonst, magi, kraftdjur, cykler, runor, gudomar, alver och annat knott. Ibland har det steppats mer åt det ena hållet, ibland mer åt det andra beroende på vart mitt fokus har varit. Senaste halvåret har bloggen framför allt varit en reseblogg, med bilder från mitt halvår i Mexiko. Upplevelsen av Mexiko var stark och jag ville dela något, men de flesta ord var upptagna på annat håll. Vid stränderna, i Karibiska havet och under fläktar föddes under resan min andra bok.

Jag är sen några veckor i brokiga Malmö, precis vid Möllevångstorget där jag - också - känner mig som hemma. Innan jag reste levde jag hos en vän på en röd soffa med yoga impregnerat i de vita väggarna, nu bor jag i ett rött rum med drömlik, alvisk konst i varje riktning. Som modern nomad är du alltid gäst och alltid tacksam för skönheten i de platser du befinner dig på. Liksom generositeten hos dess värdar. Utan en fysisk plats att bygga mitt liv kring blir det istället andra värden som fördjupas och intensifieras. Det enda verkligt beständiga är kärleken, den stora familjen, vänskaperna, kreativiteten och de ovärderliga ögonblick i VarDagen på den plats jag för tillfället råkar befinna mig.

Skrivandet har alltid varit viktigt. Under den senaste tiden har skrivandet brett ut sig, dykt ner i djupare lager och är nu så cementerats in i själva LivsNerven att det är omöjligt att leva utan dagliga doser. Jag ska se till att skapa nya sätt att göra skrivandet till den största delen av mitt liv tillsammans med magin, även här i Sverige. Eller snarare, oberoende av vart jag är.

Bloggen kommer som alltid innehålla det som för tillfället är mitt viktigaste. Just nu är det det magiska nomadiska tillståndet, skrivandeprocessen, den kommande boken och den ständiga transformationen. Jag kommer också ge plats till kurser och events där jag, eller mina närmaste sejdsystrar är involverade, då jag vill fortsätta sprida den magiska evolutionen över världen. Eftersom orden ibland kommer vara upptagna på annat håll blir det mycket foton och ibland korta meddelanden. Till och från låter jag andra tala: väsen och krafter som kommer och går i min Livssfär. De har ofta väldigt intressanta saker att säga. Ibland kan jag till och med förstå vad de menar.

Jag ser fram emot ännu ett varv i häxdansen. Välkommen att följa med.

(Foto: Ribersborg, Malmö)

2 kommentarer:

Anna sa...

Ser fram emot detta. Så som jag även ser fram emot en ny bok. )O(Wynja

Sofia sa...

Tack Wynja! Att ha andra som dansar med en i svängarna i Väven är oumbärligt.
Väl mött