27 februari 2015

Till promenadens lov


Började dagen med en tvåtimmarspromenad efter frukost. Fick sällskap första biten av M som bestämde sig för att gå till jobbet. Vilket var ett bra beslut. Snön låg mjuk, men bäcken skvalade bredvid oss. Och snön glittrade som den bara gör ibland, när det går att se alla regnbågens färger i kristallerna. Som ett enda stort Naturen disco. Mama Gaia går retro till discokulornas tid. Jag hör små, små alver sjunga, stenhöga av vinterns vackraste i kombination med tidiga vårskrik.

Jag har tagit med mig fyra kreativa knutar som behöver trasslas upp. Ibland är en lång promenad den bästa medicinen för att få tag i undflyende trådar. När jag kommer tillräckligt högt upp för att se Blå bergen bulla upp sig, slutar jag tänka och bara går. Det är alltid då det händer.

På vägen hem har jag två upptrasslade knutar och en ett par oväntade uppslag som jag inte sökt efter, men tacksamt tar emot. Sista biten följs jag av mängder av fåglar, som rödbröstade flyger de fram och tillbaka över vägen. Väl tillbaka i Trädhuset offrar jag fågelfrön bakom huset till kreativitetens andar. Sen är det dags att ta mig an FjärilsDemonen, websidetexter och en och annan planering inför sommarens aktiviteter.

Inga kommentarer: