12 februari 2009

När man Borde Sova


Hela denna natt
Har jag legat på bar mark
Och Skogens Dam har talat frankt
- försök inte bära världens förändring
Ragnarök gör sitt, ett tag i sänder
En uppgift kan du göra själv
du kan väcka hela ditt Själv
hela ditt Jags mottagande och sändning
du kan vara ärlig och helt Sann
och låta det lysa fram

Och Självet, och Jaget vällde fram
blåsvart från min inre Hall,
porlade under Hennes hand
Hela natten har jag legat på bar mark
vid Skogens Dam, vid skogens kant
Djuret med sin svepande röda svans
vassa tänder och bytbar hamn
har skrattat sig till kramp
Hela natten har jag legat på bar mark
när Själen och Jaget vällt fram
(bild av Brian Froud)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Vackert!

Sofia sa...

TAck! och vad roligt att höra av dig igen ... (;

Megana sa...

Som balsam för själen att läsa. Hela mitt jag suger på varje stavelse och låter det sjunka in i varje cell.

Tack! Vad jag behövde just nu.

Kram