31 december 2012

Runor i oordning, tankar på drift


Det märks att jag varit både okoncentrerad på mitt skrivande här på bloggen och haft tankarna på alla möjliga håll. Ser nämligen att jag fortsatt med Idegransrunan efter Årsrunan istället för Klipprunan som det ska vara. Sen stannade allt av. I den världen.

I andra världar har det gått fort och hänt mycket. En bok är klar och ska snart publiceras - då ska jag annonsera stort här på bloggen. Kurser för sommaren är klara. Jobbet med socialt arbete och folkbildning har omstrukturerats och krävt sitt. Framför allt tror jag att det är jag själv som tagit mest kraft inför mig själv. Allt omvärderas och ses över, allt ska renas och läggas på palts. Nya livsprojekt och nya äventyr öppnar upp sig.

Men vissa ordningar finns det ändå att luta sig på. Som runornas plats i raden. Så det ska bli roligt att återgå till att skriva om dessa magiska tecken. Jag börjar med att sätta dem i rätt ordning. Snart kommer inlägg om Klipprunan och sen får jag helt enkelt publicera texten om Idegransrunan igen och fortsätter vi med rundansen.

 

Inga kommentarer: