19 januari 2015

Form


Det händer att vissa eteriska varelser vill ha en fysisk form, en passande plats att bo i. Behornad och hemlighetsfull har en av dessa viskat i mina öron. Hon kommer från skogen, men har lovat att bo på vår veranda så länge vi vill.

M hittade en rulle hönsnät som låg i skogen som han tog hem till mig. Jag har gjort massa till paper mache av vatten och mjöl. Varelsen säger att hon vill ha kläder, så en ratad underkjol har färgats med grankvistar, ek och några stora blåbär. Jag blandade ut bläck i vatten och hällde över tyget.



Under dagen har hon börjat ta form. Första lagret paper maché torkar över nätformen, band hänger från hennes horn. Tyg till kjolar hänger på tork. Skogsvarelsen har redan liv. Jag ser fram emot att se vad hon säger åt mig att göra härnäst.



(Foto: Skapande av skogsvarelse pågår, Creek side lane, Virginia)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint! Varmt i hjärtat blir det. :)

Sofia sa...

Värme i hjärtat är bra! stora kramar till Lotta