30 april 2008

Beltane

Beltane - lyser Rött, rött, rött och djupaste grönt, smaragd och skog. Allting pulserar och exploderar i ohämmade livsorgasmer. Vi firar kroppen, passionen, kraften, och kärleken. Gudinnan säger,
- Allt som görs i kärlek och i njutning är mina ritualer.
Vi firar alla våra relationer och dom band som håller oss samman. Därför flätar vi och tvinnar; för att påminna om att det som binds samman är starkare än det som är ensamt. Kärleken mellan Älskare, kärleken mellan Vänner, kärleken mellan Föräldrar och Barn, mellan Mor o Farföräldrar och Barnbarn, kärleken som finns i alla vördade Familje - Släktskaps - och Vänskapsband. Röda blodsband och Blå andliga band, Gula glädjeband och Gröna kreativitetsband. Bandet mellan Helaren och den som blir helad, mellan Läraren och Eleven, mellan Givaren och Mottagaren. Vad vi gör med dessa band är Beltanes ritualer.
Jag klär mig i rött och håller min Älskare nära. Jag klär mig i grönt och öppnar för nya Vänskaper, för nya band. Jag klär mig i flätade band och lägger allt åt sidan för att förnya gammal Vänskap.
Och i mina ritualer lägger jag in en bön för dem som inte vågar, får eller kan leva med dem de älskar, på det sätt de önskar. Jag ber om en öppnare värld, där allt som görs i kärlek och njutning är heligt. Där Gudinnans ritualer är allas ritualer.

Hell Freja, Hell Beltane, Hell Alla-mina-relationer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner att jag är en av dem! Vi knyter samman och binder samman.
Jag skådar i väven...

Sofia sa...

Jag drömde om en kvinna klädd i rött. Jag vände mig mot henne och sa, Det är ju du som är den röda gudinnan.
Tänk vad man kan påverka varandra på lustiga sätt.

puss
Sofia