9 april 2009

Klara Tankar i Fullmånens sken eller, Me, Myself and My writing



Jag insåg nyligen att jag försöker skriva om liknande saker på två bloggar. Dels här, dels på MånSystrars Klan. Trodde först att det skulle bli svårt att dela upp ämnen, men insåg ganska snabbt att det inte alls är några problem. Därför kommer Häxdansen mer och mer handla om mitt SKRIVANDE, min PERSONLIGA RESA och en del idéer om energimässiga ting som djurs, färger och veckodagars betydelser. Med högtider och fullmånecykler i bakgrunden självklart. Något annat är omöjligt för en som som mig. Det blir en sorts Me, Myself and My Writing blogg, plus lite till.
MånSystrars Klan blir för mig mer renodlad HÖGTIDSBLOGG; om de åtta högtiderna, fullmånefirande, liksom svartmånetankar. Där kommer återges CEREMONIER, och HÄXLIGT HANTVERK. Nu har jag också kommit igång med fotande, så på MånSystrars klan kommer ligga foton; av skallror och bönehalsband mm, efter hand dessa görs. Det är också naturligt att en blogg som skrivs av flera mer formas som samtal, därför kommer jag försöka alltmer lyssna på vad som tas upp av mina kamrater och spinna vidare när jag tycker det är intressant att göra så. Vi har lite roliga helt färska traditioner som fullmåneutmaningar, eller fullmånelöften och jag vill absolut se vart det tar vägen. Jag kommer också att länka ganska så friskt mellan bloggarna.
Jag börjar min nya bana med att lägga upp en saga jag skrev för flera år sedan men som häromdagen äntligen blev redigerad. Den heter Hjärtesmidaren.
(Bild: Sefportrait av Lindy Kehoe)

2 kommentarer:

Fröken helhet sa...

Åh! Dessa uppdelningar! Jag vet inte, kan man bara inte skriva det man känner på de olika bloggarna, följa det hjärtat vill säga? Måste du dela in i fack?
Fast blir det bättre för dig så va sjutton GÖR DET DÅ :-)

Megana sa...

Tack Sofia, för din saga. En mycket vacker, tankvärd och hoppfull sådan.

Att känna kvinnans rädsla. Tillsammans med henne möta det vackra i en annan dimension. Förstå att det finns de som hjälper med ovilkorlig kärlek. Hjälper att öppna vårt sinne när det är som mörkast. Får oss att se valen vi har, möjligheterna och ge oss kraft att förändra.

Kram min kära syster