20 september 2008

Skadi är Tillbaka


Det är vinterhalvår nu och det är en anledning att Skadi dragit mig i armen under en tid. Men det beror också på att hon vill att jag ska sträcka mig utöver mig själv, prova nya saker som jag inte vågat förr. Hon är välkommen, som en kär gammal vän dyker hon upp när jag som minst väntar det och hon som bäst behövs.
Hednakamraterna träffas denna helg för att arbeta med sig själva och markerna, men jag har avböjt. Jag hade helt enkelt för mycket att göra här hemma och för lite pengar. Det är bra att avstå från saker ibland. Då får man desto mer gjort med annat. Jag har passat på att skriva klart kapitlet om Skadi vilket gör det till det första helt färdiga kapitlet om de nordiska gudinnorna. Som en liten hyllning, och ett välkomnande av hösten och vintern.

www.sofiaaxelsson.se/gudinnor%20foto%20skadi.html

Inga kommentarer: