14 september 2008

Fullmåne i Fiskarnas Tecken

Måndag: Månens och Vattnets dag. Och det är Fullmåne. Och inte bara det, det är fullmåne i Fiskarnas tecken. En synnerligen blöt och plaskig dag vill säga. Den som har sitt soltecken i Fiskarna kan med fördel titta djupt i sitt jag och upptäcka alla möjliga innerliga och kanske väl dolda sidor.
Med den här vattensidan måste allt arbete som har med känslor, andlighet, mystik, vänskap, familj och romatik passa utmärkt. Fast man får passa sig för att ta sig vatten över huvudet - så att säga.
Fullmånesken ger extra energi till alla sorters amuletter och ting som ska vibrera fram behov och önskningar. Själv ska jag måndag kväll skapa ...

All magi ska man inte prata om. Det äventyrar resultatet. Silver Raven Wolf säger att det beror på att det som finns, finns för att vi är överens om det. Så fort det kommer in tvekan, dubbeltydighet och misstro blir det svårt att manifestera. Men om vår önskan är ren och klar och bilden vi ser entydig, då har den redan slagit rot i universums väv och kommer så småningom att växa sig stark.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då jag bestämt att vandra med Skadi denna höst & vinter och skrivit om det i min blogg, länkade jag från blogg till din hemsida, hoppas det är okej? // Wynja

Sofia sa...

Jamen det är klart. Jag är inte blyg sådär, men tack för att du frågade

;)

Sofia