18 november 2009

En Regnig Dag

Det kräver sin människa att hålla humöret uppe när det blåser och regnet oupphörligen rinner på rutan. Och mörkt blir det också - sådär tidigt att det känns som om jag inte riktigt hann med ljuset.
Så vad göra? Massor av saker såklart. Det är Sagas och Luftens dag - en dag för ord, kommunikation och ljud. Det är Drömtid och hinnan till andra världar är tunn. Kylan, fuktigheten och mörkret ger dock extra behov av doft, värme och färger.
Det här är vad jag gör:
Bär orange kläder och gröna smycken. Tänder stearinljus i alla rummen. Tvättar upp favoritkläder för hand i handfatet, med några passande droppar aromolja för varje plagg. Skriver inlägg, mail och skriver på min bok. Letar upp mina favoritartiser på Myspace för att se om dom gjort någon ny musik sedan sista. Det har dom oftast. Spelar den. Ser vilka musikaliska kompisar favvoartisterna har och spelar deras låtar också. Tittar på dom regniga rutorna och inser att dom är vackra. Ser mina fantastiska Vänner för mitt inre öga och inser att jag är rik. Skriver mer eller mindre meningslösa inlägg i min blogg, bara för att ...

Inga kommentarer: