15 november 2009

Svartmåne och Djupa Vatten


Svartmåne under Månen och Vattnets dag. Drar mig undan ett tag. Inte för att jag måste - utan för att jag vill. Tänker på Döden, min egen - och den stora Resan över Vattnet i Väster. Tänker på Skapandet från djupen, på kunskaper vi återtar.
Fundera över detta. Om radion står och skvalar varje dag, kommer orden att fastna i ditt system, förändra dina vattenkristaller, kommer du bli programmerad av medelsamhällets krav.
Tänk på detta, om nyhetsbilder når ditt öga jämt, fastnar dessa bilder på din inre blick och bränner fast.
Om andras röster når dig varje dag - hur kära de än må vara - hur kan då den röst som är bara din få plats; hur ska du höra ditt unika särskilda spektrum.
Ett par dagar i mörkret. Väljer några sånger som programmeras in i mina strömmande ådror. Väljer några bilder som bränner in i min själ. Väljer en röst - bara en enda - som är så djup att vi når botten tillsammans.

Inga kommentarer: