19 november 2009

Hedendom och Rikedom, del fyra: att Arbeta med den Positiva Bilden



Den sista övningen avslutades med en positiv bild. En visualisering av vårt rika jag. Genom att utgå från denna bild kan vi arbeta vidare med idén om ett jag omgiven av rikedom.
Börja med att visualisera bilden igen, titta på hur du själv ser ut: på färgerna, och på detaljerna. Fundera på hur du kan föra ut delar av bilden i den fysiska verkligheten och manifiestera dem. Om den är gyllene; se efter om du har gyllene saker i ditt hushåll. Plocka fram smycken, tygbitar eller stenar som du tycker ger en gyllene känsla och bär dem på dig eller arrangera dem på altaret.
Om särskilda människor visade sig i bilden, fråga dig själv om du tar hand om dessa relationer. Det kan lätt bli så att de mest postitiva relationerna är dem vi ger minst tid och energi, då de flyter smärtfritt. Men det är en dålig investering. Det som ger oss energi är det vi ska ge mest uppmärksamhet, särskilt gällande människor.
Om bilden är mycket enkel, och inte innehåller något annat än till exempel en viss färg, börja då med att arbeta med den färgen. Den är viktig. Det är med all säkerhet en färg du behöver mer av och som kommer att hjälpa dig mot ditt mål. Vanliga färger som associeras med rikedom är grön, gul, röd och gyllene. Men det kan också vara något helt annat som du behöver för att komplettera ditt jag och göra dig helare.
Att låta våra inre bilder ta fysisk form är viktigt i allt magiskt arbete. Det är än viktigare när det handlar om något så jordbundet som pengar och materiella tillgångar.
Ta nu en titt på hur din omgivning i övrigt ser ut. Är det en plats som gett utrymme för rikedomens symboler och attribut. När jag själv var nere i min värsta ekonomiska (och psykiska) svacka insåg jag en dag att nästan allt jag hade omkring mig var symboler för underjorden, vatten, Väster , drömmar och månen. Och även om jag älskar dessa flytande, svala och sagolika energier är de mer eller mindre motsatsen till de vibrationer som krävs för framgång och ekonomisk tillväxt.
Ge plats för Eldens och solens vibrerande, självklara symboler. Se till att det finns gott symboler för fertilitet och Jordelementet omkring dig. Lika lockar lika, och vill vi ha det bättre ställt måste vi skapa - om ni ursäktar en dålig ordvits - rätt jordmån och ljuförhållanden.

(bild: del av kollage till Bella)

Inga kommentarer: