2 juli 2015

Rökelse på burk


Efter att ha bränt mina fingrar på den lilla, lilla resten av Palo Santo alltför många gånger, försökt bränna färska salviablad med magra resultat och misslyckats med att hitta en butik med bra, naturlig rökelse i Charlottesville, så slog det mig att det var på tiden att göra min egna lös-rökelse. (Jag skulle naturligtvis kunna beställa rökelse över nätet, men hur spännande är det?)

Plockar vad jag hittar och har bestämt mig för att experimentera med ceder, cederbär, salvia och röda rosenblad. Att torka i ugnen är en nödvändighet, då Virginia Amazonia inte tillåter något annat.

Rengjorda, sparade honungsburkar blir fina behållare, särskilt med etiketter av urklippta tidningsbilder. Flygplan känns passande för luftelementet och rök som stiger.

Sådär lagom pyssligt för en regnig dag.

Snart finns urrensande, upplyftande rökelse i hemmet igen.


(Foto: 'man tar vad man har')

Inga kommentarer: