23 oktober 2009

Stillhet i Själen, Paus från Världen

Drömde igår natt om en bergsklättrare som tog sig upp för ett isklätt stupande berg med bara händer och ispiggar. Under sig hade bergsklättraren ett rep och i det repet hängde en bunte människor.
I natt drömde jag om folk som blev snittade över huden och hade stora revor efter vassa knivar som gick över hela kroppen, rakt in i senor och kött.
Det krävs ingen drömexpert för att inse att det är dags att ta en paus från världens hussle and bussle och sjunka in i mig själv. Inser att jag dragit för mycket i andra och försökt bära andra framåt (inte för att dom bett om det, utan för att jag blir så ivrig) Inser också att jag varit tunn i huden ett tag nu; överkänslig mot andras kommentarer, även skämtsamma sådana.
Efter ett bad med rosenolja och Gudinnevälsignelse framför spegeln börjar det kännas bättre. Tänder svarta och röda ljus. Sitter och lyssnar på Gudinnemusik och så ringer älskad prästinnevän: pratar och pratar om denna världen och andra världar. Allt börjar falla på plats.
Nu tar jag några dagar i mitt eget sinne. Återställer, drar in trådarna, sjunker in i mig själv.

Inga kommentarer: