16 oktober 2009

Innan Jag Somnar - Frejas Ansikte


Det har varit en riktig Freja dag, med mycket jobb och en trygg stund i mitt hem där jag bland annat lagade en stor grönsakssoppa att ha med på mitt kommande tjugofyratimmarspass: inkomst, trygghet, att vara behövd, föda, min egen borg.
När jag var hemma råkade jag av en slump hitta en Frejaring jag haft i min ägo i flera år. Tar den på mig utan att tänka närmare på saken. Först senare inser jag att det är just Frejas dag, och jag inser också att den kvinna som jag köpte ringen av, idag är en av mina käraste magiarbetskamrater.
Ringen kom med en text, och eftersom jag inte läste texten förrän efter jag valt ut ringen blev det som en spådom. Den handlade bland annat om att sätta gränser och att avsluta destruktiva förhållanden. Det var på den tiden mitt i prick. Länge såg jag Freja så; en krigardrottning som kunde hjälpa mig hitta min styrka, och min förmåga att stå upp för mig själv, särskilt när det kom till personliga relationer.
När jag kom till jobbet hade jag bråttom och ringen fastnade i mina torgvantar, gick sönder och några pärlor flög av. Jag lagade ringen och insåg att den faktiskt passade mig bättre nu, och var mer bekväm.
Frejas ansikte har skiftat. Idag är hon den som hjälper mig nå och värdesätta livets goda. Allt sådant jag varit oförmögen att skaffa eller till fullo uppskatta mig när jag var yngre. Hon väcker värme och närhet, trygghet och sex, är närvarande i förmågan att sörja för mig själv, att skaffa mig ett tak över huvudet och mat på bordet
Under kvällen har jag lyssnat på Thorns podcast Earth, om att använda jordens element för framgång i den fysiska världen. Den passade mig bra just idag. Och jag rekommenderar den för alla som funderat över kombinationen hedendom och pengar, försörjning och företagsanda.
(Bild: Färunan - egen design, från Runkortsprojektet)

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Har den nedladdad men blivit avbruten varje gång jag börjar lyssna på den. Ämnet är högaktuellt för mig just nu och jag behöver verkligen få lägga detta på plats i mig själv. Har du tid och ork så får du gära starta ett Kompostprat om det kanske i utgångspunkt från Thorns och Cristophers podcast

Sofia sa...

Will do. i veckan framöver. En sak slår mig dock direkt. Om du inte kan lyssna på ett tiominuters program om pengar, välstånd och hedendom ... hur ska du då hitta tiden att arbeta med dom här frågorna. Lite respekt för morsans tid i familjen är alltid en bra början för alla projekt ;)