8 oktober 2009

... och djupare in i hösten

Hösttid, mörker tid, Hels tid, vacker tid
bli stark i själen när vindarna viner
och kallt regn smattrar på rutan i natten
och huset gnäller men står fast

Räkna välsignelserna: varm, trygg, älskad, torr, mätt, alla kroppsdelar som fungerar, intellektuella förmågor, syn, smak, hörsel, lukt, känsel, fantasin oändlig, tillgång till vatten, syre, mat, kläder, sex, kramar, öppna hjärtan, oslagbara konversationer, uppmuntran, acceptans, vänner, familj, humor, nöjen, underhållning …

klara dagar ser vi hur långt som helst

Planer för kyla och rusk:
True blood, café med varma lampor, äpplen, kollage, stor anslagstavla, massor av bilder, berättelser, stearinljus, lyktor i trädet utanför, Dragon keeper, stunder i fåtöljen, té, guldramar, mer bilder, fler berättelser, titta bakom stjärnorna, sex, ramla rakt ner i abyssen och upptäcka att man kan flyga, extravaganta dekolletage, trumma stadigt, hångel, mer sex, Xena (sista säsongen), ständigt en intressant bok i väskan, långa kjolar, stora örhängen, varma bad, fackla, paraply med spets, fladdermus, jord, eld och vatten, svart, varma vantar, pälsmössa, skotskrutigt, dans, mycket musik: långsam, dynamisk, vidunderlig. Tystnad.

Vem kan säga vilket magiskt arbete som ger resultat?
Trumresor, visualiseringar, amuletter, nedgrävda garndockor, tusen fjädrar i handen och än fler i skogen, böner, färglära, doftlära,

Jag vet inte, men någonstans började gamla kläder falla av
- Du klär verkligen inte i det här: för klumpigt, för krångligt, för trångt
det som varit så viktigt, tonade bort, blev passé
och det som alltid varit viktigt, blev det viktigaste

det jag trodde mig behöva bevisa
var inte den jag skulle vara

men det jag var, var nog
och min värld än mer

Magi fungerar och det gör verkligheten också

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid,
säger min blodsmamma alltid
Magi fungerar, men ibland tar det lite längre tid,
säger min häxmamma alltid
Om du är mitt i smutsen, i leran, i uppförsbacken, tänkades:
- När? När ska det ta slut? Har jag inte gjort allt, allt jag kan? Gått på min instinkt, gjort varje övning, bett varje bön. Varför händer detta mig, och detta, och det här också … ?

Ge inte upp. Gå på varje instinkt, gör varje övning, be varje bön.

Magi fungerar, ibland tar det bara lite längre tid

Magi fungerar, ibland tar det bara

Magi fungerar

Magi

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

3 kommentarer:

Willenda sa...

Hej Fiddeli, jag vet inte om det är Sagas mognad, flytten, den klara luften eller summan av all
magi men något har hänt med dina ordflätor och jag fullkommligt älskar hur dom fastnar i mitt sinne, äter sig in i mitt skinn och stannar som en osynlig tatuering.

Diana sa...

Det låter som en fantastisk höst! Jag tror jag ska rippa konceptet rakt av.

Sofia sa...

Det var en fantastisk komplimng min syster yster. Jag utför bara kreativt skrivande kurs av mig själv för mig själv (för att komma igång), och är fräck nog att drabba andra med det. Tänk att det verkar funka bra!

och Diana, rippa på bara,