13 oktober 2009

... rytmer från Söder ...

Vinande vindar bär rytmer från Söder
Ur dansen föddes Krigaren; alla kampsporter ur rytmen och den sköna rörelsen
jag stiger ut på dansgolvet; plankorna sviktar, svetten rinner som saltad honung utmed kroppen, bazookan på axeln, värme i ryggen
välj en kamp: en själ, en sanning, en bit land. Bit fast och släpp inte taget; detaljerna bygger helheten, mycket står på spel. Vem äger landet? Vem äger själen? Vem har rätten att bestämma över världen – demonen eller trälen?
Jag dansar för dig syster, och dig, och dig
fallna krigare, stå upp
känn rytmen av Gaia:
kroppen minns, livsormen minns.
Jag ser dig – vidunderlig
full av liv
Rytmen är starkare än dom ovärdiga. Ni kan förlora slaget, men vinner kriget. Min kära krigare mina systrar mina döttrar valkyrior amazoner livsormar prästinnor häxor
under fullmånen

under huden
brinnande
världsförändrande
själsfrände
själssyster
stjärnsyster
väck drakarna i myllan
vrid tidsaxeln rätt
förändra balansen på jorden

Stå upp
ingen kan dansa liggandes

Vinande vindar bär vågor från Väster
vi har kommit till slutet, början på allt, på andra sidan vattnen finns evigt land,
där stort blir litet och litet stort, Drömmens land, årets slut.

Katten sitter på stranden – stjärnor i pälsen, tassar i sanden
hjärtat sväller, hoppar och kränger
Det är dags att gå min kära – din päls är så len och mjuk
Det är dags att gå min kära – nu är det jag och du
över vattnen ska vi fara, till tidens slut

det är allt

4 kommentarer:

Krigarsystrar sa...

Vi är gripna!

Monica sa...

Hmm...så fint å lese.

Takk.

Klem fra en mor i Norge:-)

Sofia sa...

Mina Fina ... ;)

och fint besök från vårt vackra grannland. Så roligt

ida sa...

jag vill bara säga att det du skriver går rakt in i mig.
Det är så vackert, det känns så rätt och sant och underbart.

Jag vill att du ska veta det, och att du ska fortsätta skriva. Det är en egoistisk önskan, men dock så sann. : )